Gerkens: krīzes gadi bija grūtāki nekā “reketieru laiki”

foto delfi.lv
foto delfi.lv

Aizvadītie krīzes gadi biznesam bija grūtāki nekā deviņdesmitajos gados piedzīvotie reketieru laiki, šādu viedokli intervijā laikrakstam "Latvijas Avīze" (LA) pauž pazīstamais uzņēmējs Raimonds Gerkens.

Viņš atzīst, ka tā dēvētie treknie gadi tirgotājiem "vērtās jautri". "To es nenoliedzu. Tagad jāpiemērojas apstākļiem. Par laimi, man raksturs vienmēr bijis - prātīgi pār tiltu! Kad valsts "mazināja, grieza un šķērēja nost", daudzos uzņēmumos nācās darīt tāpat un mācījās tērēt tikai nopelnīto, nevis aizņemto," saka uzņēmējs.

Ekonomikas izaugsmes gados uzņēmumā "Gerkens & Co" strādāja 600 cilvēku, bet tagad nodarbināti 200 darbinieku. Tāpat izaugsmes gados kompānijai bija 40 veikalu, no kuriem desmit aizvērti. Krīzes gados ciesti zaudējumi, jo tad uzdevums bija izdzīvot un sagaidīt labākus laikus, atzīst Gerkens.

"Grūtais posms ir sekmīgi pārvarēts, aiz loga jau redzam saulīti – kā atdzīvojas daba, tā arī tirdzniecība. Atklāti runājot, pat reketieru laikos, kad 90. gados vajadzēja nēsāt līdzi pistoli, nebija tik traki kā pagājušogad. Pašlaik esam ievadījuši sarunas ar vienu amerikāņu firmu, kurai ir saprātīga cenu politika un iespējas piegādāt mums preces. Tas ir jauns pavērsiens "Gerkena & Co" vēsturē," saka biznesmenis.

Šogad martā "Gerkens & Co" apritējuši 20 gadi, saka Gerkens, norādot, ka biznesu pa šiem daudzajiem gadiem izdevies noturēt, pateicoties spējai "visu laiku meklēt kaut ko jaunu, kas tautai patiktu, atbilstu gaumei un maciņam".

"Tam vajadzīga oža, kaut kāda tirgotāja intuīcija un arī caur gadiem nākusi saprašana. Vairāk nekas! Latviešiem pircējs meklē pēc samērības: lēti, bet kvalitatīvi. Dārgie zīmolu veikali nekur tālu nav tikuši, nemana, ka tauta staigātu zīmolos pēc jaunākās modes. Tas ir augstu situētiem cilvēkiem, vēl kāds cits varbūt druscīt ķerts uz firmas drēbēm," intervijā LA saka Gerkens.


Написать комментарий