Kad dzīvība karājas mata galā: pie pacienta ar infarktu ātrā palīdzība uz Cietoksni brauca 40 minūtes 1

foto gorod.lv
foto gorod.lv

Šonakt neatliekamās palīdzības brigāde 37 minūtes brauca pie Cietoksnī dzīvojošā daugavpilieša, kuram bija infarkts.

Vīrieša meita pastāstīja, ka ātrā palīdzība ieradās Cietoksnī 20 minūšu laikā pēc izsaukuma. Ieraugot, ka mašīna pabrauca garām, viens no radiniekiem izgāja ārā, lai to sagaidītu, bet pārējie pēc 30 minūtēm pēc pirmā zvana atkārtoti zvanīja ātrās palīdzības dienestam. Viņiem atbildēja, ka nevar atrast viņu māju...

Rezultātā, pēc kārtējā zvana, mediķi ieradās pie slimnieka. Par laimi, vīrieti izglāba un nogādāja slimnīcā. Izrādījās, ka ātrās palīdzības darbinieki nevarēja atrast vajadzīgo māju, jo mikrorajonā nedeg lukturi, bet uz mājām nav norādīta iela un mājas numurs.

Kamēr tiek noskaidrots, kāpēc mikrorajonā nebija apgaismojuma un kāda ir situācija ar māju numerāciju, portāls Gorod.lv mēģināja griezties pie vietējās Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta vadības, jo, kā ir zināms, pirms gada tika svinīgi atklāts Latgales NMP centrs, kur visiem klātesošiem tika parādīts moderns aprīkojums, ar kuru tika apgādāts centrs un bija plānots apgādāt arī visas mašīnas. Žurnālistiem tika stāstīts, ka šī tehnika ļaus ātrās palīdzības darbiniekiem strādāt operatīvi un ātri.

Sakarā ar vietējā vadītāja prombūtni, komentārus mums sniedza NMP centra Komunikāciju nodaļas vadītāja Ilze Bukša, kura pastāstīja, ka aprīkojuma modernizācija joprojām turpinās un visa sistēma pilnvērtīgi darbosies un tiks pieslēgta galvenajai bāzei Rīgā tikai gada beigās. Tikai tad mediķi varēs operatīvi apmainīties ar informāciju, ar navigācijas palīdzību meklēt izsaukumu adreses, ceļā pie slimnieka iepazīties ar viņa slimības vēsturi utt.

I.Bukša arī atzīmēja, ka var būt vairāki ātrās palīdzības aizkavēšanas iemesli, tai skaitā tuvākās brigādes aizņemtība. Katrā gadījumā, kad ātrā palīdzība ļoti ilgi brauc pie pacienta, ir jānoskaidro iemesli, atzīmēja I.Bukša, aicinot pacientus šāda veida gadījumos griezties pie vietējā NMP centra vadības (t. 654 76192) vai uz centrālo biroju Rīgā (t. 67337000). Vēl labāk būtu uzrakstīt elektronisko vēstuli (nmpd@nmpd.gov.lv) ar lūgumu sniegt paskaidrojumus.

Mēs aprakstījām vienu gadījumu, kad visiem apstākļiem sakrītot, varēja notikt nelaime. Cerēsim, ka ikviens ierēdnis un dienesta darbinieks ar atbildības sajūtu pildīs savus darba pienākumus, jo no tā, līdzīgi kā minētājā gadījumā, var būt atkarīga kāda dzīve.


Написать комментарий

Kauns un negods, katrs dienests to varēja prognozēt un paredzēt, tomēr katram sava sega tuvāka.