Daugavpilī tiek izskatīta maksas stāvvietu likvidācijas un sistēmas “Park & Ride” ieviešanas ideja

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Portāla Gorod.lv redakcija saņēma kārtējo vēstuli, kurā viens no mūsu lasītājiem uzdod virkni jautājumu par Daugavpils maksas stāvvietām. 

Tālāk publicējam vēstuli un vicemēra Pētera Dzalbes atbildi uz to.

„Labdien! Jūs pieskārāties „Municipālās policijas” tēmai, kura vairākumam autovadītāju asociējas tikai ar maksas automobiļu stāvvietu biznesa pilsētas centrā lobēšanu. Un tieši par maksas stāvvietām man ir jautājumi. Iespējams, ka Jums ir iespēja noskaidrot „šī biznesa būtību”, bet var būt arī to ietekmēt. Es maksāju naudu par automobiļa stāvvietu savā dzimtajā pilsētā, atbilstoši tam es gribu ticēt, ka iekasētie līdzekļi tiek novirzīti pilsētas attīstībai, nevis „ielu reketa” organizatoru kabatās.

Jautājumi: 1. Kāds ir firmas (vai vairāku firmu) nosaukums, kas ir dibinātāji, kāds ir darbinieku skaits, un kādi ir viņu pienākumi? 2. Kur un kādās proporcijās tiek sadalīti iekasētie līdzekļi? 3. Uz kā rēķina tiek uzstādītas atbilstošās maksas stāvvietu ceļa zīmes un izveidoti ielu marķējumi? 4. Kas un pēc kādas procedūras pieņem lēmumus par tās vai citas ielas pārcelšanu „maksas stāvvietu režīmā”? Iepriekš pateicos, ja šī tēma radīs kaut kādu attīstību preses lappusēs”.

Atbildot uz lasītāja jautājumiem, Pēteris Dzalbe paziņoja:

„Maksas stāvvietas Daugavpils centrā uztur municipālais uzņēmums „Parkings–D”, kurā strādā 5 darbinieki. Visi iekasētie līdzekļi par maksas stāvvietām tiek tērēti darbinieku darba samaksai un viņu darba nodrošināšanai. Maksas stāvvietu uzturēšanai (piemēram, sniega tīrīšanai) pašvaldība izdala papildlīdzekļus. Maksas stāvvietu ceļa zīmju uzstādīšana un marķējumu izveidošana tāpat notiek uz pašvaldības rēķina.

Kas attiecas uz maksas stāvvietām un uzņēmumu „Parkings–D” kopumā, uz šo brīdi pašvaldība izskata jautājumu par tālāko uzņēmuma un maksas stāvvietu pastāvēšanu pilsētas centrā. Patlaban viens no aktuālajiem jautājumiem attiecībā uz maksas stāvvietām, paliek jautājums par darbiniekiem, kuri apkalpo šīs stāvvietas.

No vienas puses, pašvaldība izveidoja maksas stāvvietas, bet no otras – iedzina automobiļus pagalmos, kuri atrodas pilsētas centrā. Īpaši brīvdienās, kad daudzi brauc uz pilsētas centru iepirkties, aktuāla kļūst problēma, kad iedzīvotāji, kuri dzīvo pilsētas centrā (Kandavas, Cietokšņa, Parādes un Vienības ielā) atbraucēju dēļ nevar novietot automobili savā pagalmā.

Tehniskā iespēja slēgt pagalmus nepiederošām personām pastāv. Patlaban tur ir uzstādītas atbilstošas zīmes, pārkāpējus soda policija, bet situācija neuzlabojas. Tādēļ pastāv nepieciešamība organizēt bezmaksas stāvvietas ārpus pilsētas centra, izveidot sistēmu „Park & Ride”, lai cilvēki varētu novietot automobili ārpus centra un nokļūt līdz centram bez maksas. Šajā gadījumā aktuāls kļūst jautājums par daudzstāvu autostāvvietas būvniecību, piemēram, pie Olimpiskā centra vai arī tālāk no centra”, – pastāstīja P. Dzalbe un apstiprināja, ka šajā gadījumā var runāt par to, ka nākamā gada budžeta ietvaros tiks izskatīts jautājums par maksas autostāvvietu likvidāciju.


Написать комментарий