Šodien, 5.oktobrī, vairāk nekā simts pasaules valstīs tiek svinēta Starptautiskā skolotāju diena. Šie skolotāju, pasniedzēju un izglītības nozares darbinieku profesionālie svētki tika ieviesti 1994.gadā. Šajā dienā parasti atceras skolotājus, kuri ir mainījuši mūsu dzīves un devuši lielu ieguldījumu sabiedrības attīstībā.
Vairāk nekā trešdaļa jeb 37% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka valstij ir jāvērtē skolotāju lojalitāte pret Latvijas valsti un, ka valstij nelojālas personas nedrīkst strādāt par skolotājiem, savukārt diametrāli pretējās domās ir 32% aptaujāto, liecina pētījumu kompānijas ”GfK” un LNT raidījuma ”Top 10” aptaujas dati.
Skolotāju dienas priekšvakarā Daugavpils pilsētas domē godinās pilsētas pedagogus, kuri lieliski sagatavoja savus skolēnus dažāda līmeņa olimpiādēm, konkursiem, konferencēm un zinātnisko darbu prezentācijām.
Septembra otrajā nedēļā Gulbenes novada vēstures un sociālo zinību skolotāji devās pieredzes apmaiņas braucienā uz Viļakas novadu. Lieliski izplānots, labi organizets, un noderīgas informācijas pārbagāts brauciens. Nevar nepieminēt Viļakas novada cilvēku neizmērojamo sirsnību, viesmīlību un dāsnumu, informē Gulbenes novada pašvaldība.
Bruņoti laupītāji ceturtdien ielauzušies vidusskolā Meksikas pilsētā Monterejā, atņemot audzēkņiem un skolotājiem, visas vērtīgās lietas un naudu, vēsta aģentūra "RIA Novosti", atsaucoties uz vietējās policijas paziņojumu.
Laikraksta „Diena” organizētajā testā, cik labi pedagogi orientējas sava priekšmeta aktualitātēs, vidējā atzīme ir tikai piecas balles jeb apmierinoši.
Dati rāda, ka 91% no Latvijas skolotājiem izvēlas mācīt pēc parauga, nevis izmanto autorprogrammas skolēnu mācīšanā, un tas neliecina par skolotāju radošumu un aktivitāti, telekompānijas LNT raidījumā „900 sekundes” pauda izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis.
Turpmākajos gados skolotāju skaits būs jāsamazina vismaz par 6000 cilvēkiem, jo 28 000 skolotāju valstī uzturēt nevarēs, trešdien novadu Izglītības pārvalžu vadītājiem teica izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis.