V. Semonenko: Pilsētnieku bažas par Vienības tiltu ir veltīgas

foto: lat.gorod.lv
foto: lat.gorod.lv

Daugavpilieši turpina vērsties MIL, jo ir satraukti par to, kā notiek remontdarbi uz Vienības tilta, kā arī vispār darbi pilsētas ielās.

Daugavpils Komunālās saimniecības pārvaldes vadītāja vietnieks Vadims Semonenko portālam Gorod.lv paziņoja, ka tilta remontdarbu pārkāpumi nav konstatēti, bet neērtības, kuras ir saistītas ar darbu veikšanu, ir dabīgas un uz neilgu laiku.

„Vienības tilts tika nodots ekspluatācijā 1989. gadā, un patlaban te tiek veikti darbi tranzīta ceļa A13 – 18. Novembra ielas rekonstrukcijas projekta ietvaros. Konkrēti šī projekta ietvaros ir paredzēts nomainīt deformācijas šuvi, kura principā jau atrodas avārijas stāvoklī, un to iedzīvotāji var novērtēt pēc šīs šuves stiprinājuma stāvokļa, kur var jau pārdurt arī riepas.

Tāpat šī projekta ietvaros tiek veikti apļa kustības izbūves darbi pirms tilta, t.i., krustojuma un tilta uzbrauktuves rekonstrukcija. Tilta puses šuves nomaiņas darbi praktiski ir tuvu noslēgumam, un būvnieki sola pirms Lieldienām noņemt luksoforu un reversa kustību. Pēc tam maija vidū luksofors atkal tiks uzstādīts, un darbi turpināsies tilta otrā pusē, bet transporta kustība notiks pa jaunā apļa pusi.

Pilsētnieku bažas par to, ka tilta konstrukcija nav stabila, ir veltīgas tādēļ, ka nekādi tilta stiprinājumi netika vājināti, tilts strādā parastā režīmā un notiek tās tilta daļas nomaiņa, kurai praktiski nav slodzes, ne statiskās, ne dinamiskās, izņemot riteņu slodzi, kad automobilis brauc pa šuvi. Pārējās tilta konstrukcijas strādā parastā režīmā un bažas par to, ka tilts var sabrukt ir veltīgas, jo tilta nesošā spēja ir aprēķināta slodzei, kura vairākas reizes pārsniedz patlaban pastāvošo.

Tas, ka tilts šūpojas ir normāls tilta konstrukcijas darbs. Ja mēs noslogojam jebkuru tilta konstrukciju – metāla, betona, vienmēr notiek kaut kāda deformācija – tas ir normāls tilta darbs”, – pastāstīja Vadims Semonenko.

Runājot par pagaidu kustības organizāciju saistībā ar darbu veikšanu, pieredze parādīja, ka šajā gadījumā šajā posmā kustības regulētājs nebūtu efektīvāks par luksoforu. Tiek saņemtas daudzas sūdzības par neērtībām, kas šādā situācijā ir dabīgi, atzīmē KSP darbinieki. Lai uzlabotu situāciju, domes vadība lemj jautājumu par pontonu tilta uzstādīšanu un vada pārrunas ar aizsardzības ministru, lai valsts uz laiku piešķirtu Daugavpilij pontonu tiltu, kurš ir tās rīcībā. Iespējams, ka pagaidu tilts tiks uzstādīts Vaļņu un Daugavas ielu krustojumā.

Kā pastāstīja V. Semonenko, ir plānots arī tilta balstu remonts, tomēr darbi notiks zem tilta un neietekmēs autotransporta kustību. Darbus, kuri patlaban notiek, kontrolē atbilstoši speciālisti, bet problēmas, kuras rodas darbu veikšanas laikā, tiek veiksmīgi risinātas.

Kamēr notiek darbi uz tilta, pilsētniekiem piedāvā vai nu apbruņoties ar pacietību un doties pa ierasto ceļu, pagaidot pie luksofora, vai izmantot Sventes tiltu.

Kas attiecas uz otru tiltu pāri Daugavai Daugavpils teritorijā, kurš paredzēts ilgtermiņa pilsētas attīstības plānā, tā būvniecība ir atkarīga no valsts finansējuma piesaistīšanas iespējas.      

 


Написать комментарий